[1] Informace: Obsahem informací jsou obecná fakta, při kterých není třeba posuzovat a řešit konkrétní situaci klienta. Informace nenabízí možnosti řešení (např. číslo právní normy, odkazující informace, znění vybraného paragrafu, platnost právní normy, apod.)
[2] Rada: Vychází z konkrétní situace klienta, nabízí alternativy řešení a posuzuje klady a zápory jednotlivých variant řešení (např. klient chce ukončit pracovní poměr, poradce nabízí různé varianty a společně zvažují výhody a nevýhody možných řešení, apod.)
[3] Aktivní pomoc: Jedná se o komplexní přístup k řešení problému, včetně poskytnutí následné práce, kterou provádí poradce v zájmu klienta. Aktivní pomoc probíhá v prostorách poradny (např. konzultace věcné správnosti různých písemností, vysvětlování obsahu právních dokumentů, zprostředkování navazujících služeb regionálních i jiných institucí a organizací, apod.)
Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně.
Poradna poskytuje uživatelům služby nezávisle na státních či jiných organizacích, které poradnu finančně podporují.
Služby jsou poskytovány všem osobám, které se na poradnu obrátí bez rozdílu věku, národnosti, pohlaví, zdravotního postižení, náboženského vyznání, politické příslušnosti, sociálního statusu, sexuální orientace apod. Pomoc a rady jsou poskytovány bez předpojatosti a bez ovlivnění vlastními názory, politickým a náboženským přesvědčením poradce.
Poradci jsou povinni zachovávat mlčenlivost o osobních a citlivých údajích uživatelů i o skutečnostech souvisejících se třetími osobami, o kterých se dozvěděli v souvislosti s výkonem své poradenské činnosti, včetně toho, že uživatel poradnu navštívil. Poradce je zbaven povinnosti mlčenlivosti pouze v případě, že by byla prolomena jejich oznamovací povinnost plynoucí z platných právních předpisů. Jakékoliv údaje může poradce poskytnout třetí osobě pouze na základě souhlasu podepsaného uživatelem, který může vystupovat i anonymně nebo v zastoupení.